Search This Blog

Tuesday, April 17, 2012

Tips mncari jodoh sunnah nabi dan aamaln para sahabat...

sbanranya carikan calun bagi anak adalah tangung jwap Ibu Bapa.. pada zaman skrg anak yg kna cari berlakulah mcm2 fitnah.. yg paling pelik dan ajaib bapa boleh bnarkan anak kluar berduaan bersama bukan mahram pada waktu malam apa jenis ayahntah.. dahlah wktu malam berdua pulak 2.. yg ketigakn sytan..

1- cari calun 2 melaui perantraan contoh nabi ditawarkan Aisyah r.a dan zainab r.a
2-biLa dah ada tawaran dahulukan dengan solat istikhara.
3- amalan merisik juga sunnah merisik bukan sprti adat kita skrgni merisik kana tnya klakuan serta akhlak wanita tersebut dngan jiran2
4-pergi tgk di rumah tgk 2 sunnah. walaupun aurat wanita pndapat paling kuat dalam mazhab syafie adalah termasuk wajah dan tapak tngan tp dua bahagian ini diharuskan lihat(bila pergi lihat). dan nabi bagitahu ia akan panjangkan jodoh.. dan juga diharuskan bercakap. jumpalah 2 3 kali bersama mahram.
5-dah berkenan maka laksanakan nikah dngan segera. sebab antara perkara yg perlu disegarakan adalah kawin bila dah bertemu jodoh yg sesuai..

bila amal mcm ini maka anda akan selamat dari macam2 fitnah. kawin awal. jgan takut nak bagi makan apa dan sbagainya. Allah akan permudahakan segalanya Allahlah yg beri rezeki. hari ini manusia ingt dia yg berikan rezeki maka bersusah payahlah dia.

dngan berkenalan kluar dan sbagainya berlaku macam2 bencana dan fitnah. bila hati rasa x puas atau x tenag maka jgn teragak2 untuk tingalakan itu tndanya x sesuai bagi anda.

benar sbdaan saidian Umar pada nabi Tuan org yg baik x mungkin Allah jodohkan tuan dengan perempuan yg jahat. jika anda baik maka yakinlah Allah akan berikan anda jodoh yg baik. anda perlu berwaspada dan lakukan amal sprti istikharah dan mesyurah tnda bukan hnya melalui mimpi tp melalui hati hati rasa tertarik hati rasa tenagn dn sbagainya.

No comments:

Post a Comment