Search This Blog

Tuesday, April 10, 2012

betolkan Yakin.

Allah berkuasa makhluk langsung x de kuasa. x boleh bagi sedikitpun manfaat ataupun mudarat tmpa ada izin Allah. Allahlah yg mnetapkan segala2nya. dalam hadith di sebut seandainya seluruh dunia ingin bari seseorg manfaat tmpa izn Allah x akan mampu begitu juga seluruh dunia ingin beri mudarat tmpa izn Allah x akan mampu. Allah yg mentpakn jodoh. kita cari ke x cari ke suka ke x suka ke siapa yg Allah dah tetapkan tetap dialah akan jadi jodoh kita. bila x dapat org yg kita suka kna redho. Allah dah pun tetpkan siapa untuk siapa nak rungsing knapa? jika satu org itu jodoh kita x de satu kuasapun dalam dunia ini boleh mnghalang kita dari kawin dia begitujuga jika satu org itu bukna jodoh kita satu dunia berusaha bersusah payah untuk mnyatukan maka x mungkin akan berlaku. Pena telah di angkkat dakwat telahpun kering. maka segala apa yg berlaku itu sesuai dengan kehndak dan ktentuan Allah. hari ini ramai kecoh sihir, santau,, pukau dn sbagainya. nk kecoh sngat np? buknya bnada2 ada kuasa pun? jika yakin kita pada Allah itu betol x mungkin ssemua dapat gangu kita. mula2 kana betolkan yakin selain Allah x kira keedai, makanan, air, api, Raja, dan apa2 yg boleh nmpk dan apa2 yg xde kuasa sihir, jin dan sbgaianyua ttp xde kuasa langsung x boleh beri manfaat ataupun mudarat tmpa adanya izin Allah. Allah itu pennetu sagalanya. Allah pemilahara kita. Mintalah pada Allah Allah akan berikan.

semua masalah boleh selesai dngan perantaraan Aamal. dengan solat dengan baca Quraan dngan tahajjud boleh selesai masalah. selsaikanlah masalah ngan amal. doalah pada Allah Allah tetap akan berikan.
Ikhlasakan hati. x ikhls dan takbur pnghalang hidayah. bila kita buang dua sifat ini Allah akan berikan hidayah pada kita. dan juga kita kana mujahada dngan mujahadah juga Allah akan berikan hidayah. semua kita kna anggab dirikita hartakita bukan milik kita milik mutlak Allah. untuk itu kna koraban atas maksud itu semua sedia Inshallah?

4 comments:

  1. Allah berkuasa makhluk langsung x de kuasa.
    Percakapan kena betul tuan.... kalimah toiyibah
    Makhluk takde kuasa, Allah swt yg berkuasa.. Baru betul tuan, apabila percakapan saya betul, baru yakin saya betul...:)

    ReplyDelete
  2. Janji Allah hanya dlm amal. InsyaAllah moga Allah pilih sy yg hina sgt2 ni. Pilih utk buat korban atas agama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..moga Allah pilih tuan sy dan seluruh ummat sehingga kiamat..

      Delete