Search This Blog

Sunday, April 29, 2012

Borak dengan org kristien

bersabda Nabi Yakub pada anknya Wahai anak ku Tuhan kamu adalah tuahn yg satu tuhan Ibrahim Ismail dan Ishak sy beritahu ttg ayat quran yg sy baru saja baca maka dia beritahu. anehlah hal jesus semua nabi2 sebulm dia mngatakan tuahn itu 1. tp ha bukan dia cakap pun. org yg cakap.

kamu tau xde sabrang knyataan dalam bible yg mngatakan tuhan itu 3.
"ada lah satu ayat" yg mana "I my father and holysprit are one in haven"
"ha ah" "tau ayat 2 ada dalam King jamse version tp dalam Revise stnaderd vertion telah di baung sebagai fabrication jadi semua ide 3 thuan pun sbarnya fabricasi"

ada seorg ni bila mula2 ajak masuk islam x nak lps dah lama dia masuk islam maka di tnya sebab maka dia bagi tau dia telah ambil taurat dan ubah tmbah bebarapa ayat dan buang beberapa ayat dan jual pada yahudia yahudipun belinya dan buat sama pada kitab Inkjil dan jual pada kristean dan mereka juga belinya bila dia buat sama pada kitab org islam maka org Islam dapat tau maka dia tau kitab Ummat islam terpelihara dan dalam Islam ada hafiz Quran yg akan hafal seluruh quran jika ada org hafal bible akan jadi perkara ajaib dan dia beritahu benar Quran terpelihara.

tahukah kamu mana datangnya peryaan krismas?
sbnranya mmng xde pun perayaan ini pada awal consatntien yg mulakan untuk bagi org2 rom masuk krstien untuk miripkan pada perayaan mereka sblmnya. Agama krsiten sbanranya di tokoh tmbah untuk nk perintah dunia.

Apakah sifat tuhan? adakah tuhan akan rendah diri? sedng Jesus rndah diri rendah diri ini adalah sifat Nabi2. maka dia cakap "Jesus ni bukan tuahn tp Mesanger of God" tp yg besar punyalah"
ha itulah keyakinan islam. dalam Islam nabi Isa adalah Nabi ulul Azmi.

bila kamu nak masuk Islam?? nanti2 sy nak dudk bebas dulu klu masuk skarng bnyak halangan.

antara bnda yg dia bagi tahu "sbanranya berlaku percerian semua sebb Isteri berkerja spatunya Isteri dudk rumah suami yg berkerja kluar rumahpun kan pakai tutup muka baru isteri akan setia ngan kita boleh slamatkan intistusi kekeluargaan".

doakan dia dapat hidayah..

No comments:

Post a Comment