Search This Blog

Friday, April 20, 2012

kawin 2 ramai yg suka buat tp x faham..

suami ramai yg tahu kawin je x tau apa hak yg dia kna sediakan.. ramai sebab kan kwin jadi dayus.. x boleh berlaku adil. x sediakan rumah keprluan dan sbagainya.

bukan spatunya kaya. Allah akan mudahkan segalanya tahu apa hak yg spatunya disediakan tmpat tinggal knderaan makanan dan pakian. ini semua hak Isteri yg suami kna sediakan ia kna Adil. klu dari segi kasih syg x pe.. Isteri pula kna redho jgn halang sebab ia sunnah nabi. jika kamu mmng tahu kmampuan suami kamu maka x mngapa kamu halang sebab kamu halang dia dari terjerumus pada dosa yg labih besar..

ramai yg kawin sebab nafsu smata2 spatunya x mcm 2.. sbaliknya kawinlah janda dan sbagainya.

jadi key word di sini kna faham tuntutan agama jika yg dah faham x pe.. ada org yg sy knal dah bertahun2 kawin tp Isteri pertama x tau. dia akan jumpa isteri ke2 hanya pada hari sabtu. maka x berlaku adil pada giliran. dan Isteri ke 2 x dapat hak dia. jgn biarkan bnda ni terjadi kamu telah mnjadi fasik dan x adil.

giliran pula kana adil walaupun pada malam itu isteri yg ada giliran Red light. tetap kmau kna berda di rumah isteri yg mndapat giliran pada malam itu.
*Red Light= datang bulan..

No comments:

Post a Comment